Obiektyw SIGMA 70-200mm F2.8 DG OS HSM Sport w rękach Satoru Korenaga

Obiektyw o zakresie ogniskowych 70–200 mm ze światłem F/2.8 jest często nazywany „zoomem portretowym”. W momencie, gdy otrzymałem od SIGMA obiektyw do przetestowania, z zaskoczeniem powiedziałem: „To nie jest obiektyw z linii Art!”. Chociaż zakres ogniskowych jest z pewnością idealny do portretów, to jego duża szybkość idealnie sprawdza się w fotografii sportowej, przy pracach w studio z wykorzystaniem światła, fotografii tele-macro, a także w fotografii krajobrazowej na średnim dystansie. Nic dziwnego, że fotografowie są nim zachwyceni. Kiedy większość obiektywów o ogniskowej 70–200 mm posiadała dłuższą minimalną odległość ogniskowania, SIGMA była za tym, aby ją skrócić - chyba że moja pamięć mnie zawodzi. Teraz każdy producent robi świetne obiektywy, jednocześnie angażując się w ostrą konkurencję. Poprzednik SIGMA nie był wyjątkiem, ale osobiście nigdy nie czułem, że należy go unowocześnić. Firma zdecydowała się jednak zrobić to, zgodnie ze swoją nową koncepcją biznesową. Nie trzeba dodawać, że chciałem go wypróbować. Oto moje wrażenia.

Coś dodanego do „rzeczywistości”

Czy można pominąć rzeczywistość, gdy obiektyw skierowany jest na prawdziwe sceny? Czy można to zrobić tylko poprzez zwiększenie podstawowej wydajności body i samego obiektywu? Być może odpowiedź brzmi NIE, ponieważ samo uchwycenie świata przed nami jest trudne, a to, co znaczy być prawdziwym, jest niezwykle osobiste.

Poza tym nie można wytworzyć i interpretować „rzeczywistości”, przemawiającej do ludności, tylko za pomocą jednego, powszechnego podejścia. Myślę, że najnowsze obiektywy SIGMA w rzeczywistości są niepodważalnym dowodem silnego bodźca do produkcji tych najlepszych modeli, które dodają element „luksusu” do tego obiektywu. Efektowne wykonanie skłania mnie do spojrzenia przez wizjer.

Lubię jego wyraz twarzy. Mogę czytać w jego myślach, ponieważ obiektyw wyraża je wprost bez przesady: bez dodawania czy odejmowania. W kadrze jest tylko mężczyzna, który jest wojownikiem na bezludnej wyspie. Tutaj fotograf robi coś więcej, niż tylko „chwyta” temat. Pragnie uchwycić coś między nimi. Na tym zdjęciu to twarz jest tematem. Spójrz na to uważnie. Nacisnąłem przycisk migawki tak jak w Iaido (przyp.red. japońska odmiana szermierki). Ten obiektyw pozwolił mi skoncentrować się tylko na sztuce fotografowania, ponieważ mogę w pełni zaufać jakości odwzorowania danej sceny. Praca obiektywu jest doskonała. To bodziec, który powinien inspirować fotografów.

Coś dodanego do reportażu

Zawsze waham się, czy mogę wejść do czyjegoś miejsca pracy, nawet wtedy gdy proszą mnie, abym ich sfotografował. Staram się nie przeszkadzać ludziom w pracy i w utrzymywaniu duchowego stanu „nothingness”. Jeśli mógłbym, przestałbym nawet oddychać. Jest jeszcze jeden powód.

To, co mogę zrobić, jest naprawdę niewielkie, ale nadal odczuwam chęć bycia w styczności z sytuacją i przywrócenia atmosfery. Zasięg 70–200 mm stanowi świetną gwarancję przy takiej okazji. Zwarty, wyjątkowy bokeh i doskonałe odwzorowanie fotografowanej sceny są gotowe, by Cię zadziwić.

Przed rozpoczęciem zdjęć powiedziałem mężczyźnie tylko, gdzie powinien stanąć, aby skorzystać z najlepszego oświetlenia. Jak wspomniałem, to, co fotograf może zawrzeć w kadrze, jest ograniczone w reportażu. Jednak ten obiektyw pozwala mi całkowicie skupić się na fotografowaniu, ponieważ szczegółowo rejestruje temperaturę i wilgotność w danej sytuacji. Ten portret jest naturalny i rzetelny. Piękno jest realizowane przez coś więcej niż wysokiej jakości wykonanie. Prostolinijność. Myślę, że w dzisiejszych czasach najtrudniej jest to osiągnąć. 

Moc dodana do torby na aparat 

Większość obiektywów przeznaczonych do testowania nie jest ich ostatecznymi wersjami. Są one całkowicie gotowe do przetestowania, ale zostaną w pełni sprawdzone i ulepszone dopiero przed wysyłką.

Bokeh jest łagodny na pierwszym planie i w tle. Rozdzielczość jest bardzo wysoka przy szerokim planie. Natomiast aberracja jest niewiarygodnie niska. Rozdzielczość jest na najwyższym poziomie pod każdym względem. Najważniejsze kwestie zostaną wyeliminowane dopiero przed wysyłką. Posiadanie tego obiektywu zmiennoogniskowego jest jak posiadanie wielu obiektywów o stałej ogniskowej Art Line i to on zajmie się wszystkimi sytuacjami, w których wymagany jest zakres średniego teleobiektywu. Ten obiektyw robi znacznie więcej niż tylko „chwyta” moment. Jego wysoka wydajność pozwala uzyskać pożądaną przejrzystość sceny.

 

Podziel się tym wpisem

Komentarze