OSSE105/1.4_A_DG_HSM

Sigma obiektyw A 105/1.4 A DG HSM Sony-E

5 lat gwarancji Art
OSSE105_1.4_A_DG_HSMz01
OSSE105_1.4_A_DG_HSMz02
OSSE105_1.4_A_DG_HSMz03
OSSE105_1.4_A_DG_HSMz04
OSSE105_1.4_A_DG_HSMz01
OSSE105_1.4_A_DG_HSMz02
OSSE105_1.4_A_DG_HSMz03
OSSE105_1.4_A_DG_HSMz04
5990 PLN
Najniższa cena towaru, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki
Produkt dostępny w naszym magazynie Wysyłamy w 24 godziny
Koszty dostawy PLN
Produkt dostępny w naszych salonach
Złóż zamówienie w ciągu , a przesyłkę wyślemy !

SIGMA 105/1.4 ART DG HSM | Flagowy produkt wśród obiektywów z przesłoną F1.4 linii ART. Jedna z dłuższych ogniskowych serii ART oraz przysłona F1.4 zapewniają połączenie doskonałej rozdzielczości z pięknym efektem rozmycia tła. Dodatkowo posiadając uszczelki wokół bagnetu i wszelkich pierścieni możliwe jest fotografowanie w niemal każdych warunkach atmosferycznych.

Nowy obiektyw SIGMA 105mm F1.4 A DG HSM ma najdłuższą ogniskową w całej prestiżowej linii obiektywów Art ze światłem F1.4 . Podobnie, jak niektóre obiektywy marki SIGMA, także i ten prezentuje się imponująco. Gdy w marcu ubiegłego roku zaprezentowano światu obiektyw SIGMA 135mm F1.8 DG HSM Art, zapytałem o techniczną możliwość zastosowania w obiektywie światła F1.4. Powiedzieli, że próbowali go zaprojektować w taki sposób, ale posiadał on nierealistycznie duży rozmiar. Teraz odnaleźli jednak odpowiednią równowagę przy użyciu ogniskowej 105mm. Choć ten rozmiar wywołuje mój półuśmiech, to nie jest on na tyle duży, by czuć jego nierealność (przecież istnieje w rzeczywistości!). Przy okazji, nikt się nie spodziewał ogniskowej o wartości 105mm, chociaż rozumiem, że była to pusta pozycja na liście. Ten obiektyw nazywany jest prawdziwym MISTRZEM BOKEH. Nie muszę chyba dodawać, że wyraża on pewność firmy do jakości efektu bokeh. Oczywiście, dobry efekt bokeh nie czyni obiektywu dobrym, ale obiektyw SIGMA 105mm F1.4 A DG HSM zapewnia nie tylko piękny bokeh, ale także doskonałą rozdzielczość i ostrość przy jednoczesnej minimalizacji aberracji. Dodatkowo bokeh powinien “pracować” w taki sposób, aby efektownie podkreślić główny temat zdjęcia. Sprawdźmy, więc teraz jakość otrzymanych fotografii.

Sigma 105mm

Fot: Sascha Hüttenhain

Sigma 105mm

Precyzyjny Autofocus


Dzięki nowemu algorytmowi kontrolującemu pracę autofocusa, szybkość i jakość ostrzenia obiektywów SIGMA Art będzie na tym samym poziomie co w konstrukcjach projektowanych oryginalnie dla aparatów bezlusterkowych Sony E. Dotyczy to pracy we wszystkich trybach autofocusa, w tym trybu ciągłego AF-C.

Sigma 105mm
Sigma 105

Fot: Sascha Hüttenhain

Kompatybilność stabilizacji obrazu


Obiektywy będą w pełni kompatybilne z systemem stabilizacji matrycy. Optymalizacja następuje przez ustalenie ogniskowej obiektywu i dostosowanie parametrów stabilizacji wewnątrz aparatu.


Korekcja aberracji


Korekcja poziomów jasności na brzegach obrazu, dystorsji oraz aberracji chromatycznej będzie zoptymalizowana dzięki przepływowi informacji o parametrach optycznych z obiektywu do aparatu.

Sigma 105mm

Fot: Satoru Korenaga

Sigma 105mm

Na konstrukcję optyczną SIGMA 105mm F1.4 A DG HSM składa się 17 soczewek ustawionych w 12 grupach. Zostało tu zastosowane 5 elementów specjalnych: dwie soczewki z niskodyspersyjnego szkła SLD* oraz trzy soczekwki FLD* wykonane ze szkła o właściwościach fluorytu, oraz jedną soczewkę asferyczną.


FLD - szkło o ultra niskiej dyspersji, które oferuje wydajność na najwyższym poziomie, a jego właściwości są podobne do fluorytu.
SLD - szkło o niskiej dyspersji mające mające na celu minimalizację aberracji chromatycznej

40 soczewki
flary

Redukcja flar i blików

Już na wczesnych etapach procesu projektowania obiektywów, mierzone są flary i bliki w celu zbadania odporności mechanizmu optycznego na silne źródła światła. Specjalna wielowarstwowa powłoka redukuje flary i bliki, by umożliwić fotografom wykonywanie ostrych zdjęć nawet w trudnym oświetleniu.

flary

Nowe linie produktów konceptów SGV wyznaczają nowe standardy jakości obrazu.

Każdy egzemplarz odznacza się najwyższą funkcjonalnością dzięki autorskiemu systemowi pomiarów Sigmy A1 MTF.

Istnieją trzy wymogi do stworzenia wyjątkowych obiektywów: świetny projekt, precyzyjne wykonanie oraz kontrola zapewniająca zgodność ze specyfikacjami. Obiektywy SIGMA rodzą się z przemyślanych projektów i wyszukanej, zaawansowanej japońskiej technologii. Ostatnim krokiem jest ewaluacja pracy. Niegdyś mierzyliśmy wydajność obiektywów za pomocą konwencjonalnych czujników. Jednak teraz stworzyliśmy autorski system A1* MTF (funkcja przenoszenia modulacji), korzystający z 46-megapikselowych matryc Foveon. Za pomocą tego systemu sprawdzamy każdy obiektyw z nowych linii w fabryce Aizu, naszym jedynym miejscu produkcji obiektywów. Wcześniej niewykrywalne detale o wysokiej częstotliwości teraz poddają się kontroli, umożliwiając nam dostarczenie obiektywów o niezmiennie najwyższej jakości.

hydroall

Powłoka hydrofobowa i oleofobowa

Skrajne soczewki pokryto w nowe powłoki hydrofobowe i olejoodporne firmy SIGMA które umożliwiają łatwe wycieranie wody i zapobiegają przywieraniu olejów i tłuszczu do powierzchni, dzięki czemu utrzymanie soczewek w czystości staje się łatwiejsze.

hsm

Szybki i cichy AF

Obiektyw został wyposażony w jeszcze szybszy udoskonalony silnik ultradźwiękowy HSM. Nowy zoptymalizowany algorytm przyspieszył pracę AF o 30 %.

Napęd nie ma klasycznych połączeń mechanicznych co pozwala na ręczne doostrzanie bez konieczności przełączania w tryb MF.

System wewnętrznego ostrzenia powoduje, iż przednia soczewka pozostaje nieruchoma, dzięki czemu możliwe jest zastosowanie kołowego filtra polaryzacyjnego.

Aizu

Cały proces produkcji, od form odlewniczych do najdrobniejszych części, odbywa się w Japonii, fabryka znajduje się u podnóża góry Aizu. Sigma to jeden z ostatnich producentów, których wszystkie produkty są wytwarzane wyłącznie w Japonii. Produkcja w jednym miejscu, zapewnia wysoką kontrolę jakości obiektywów fotograficznych, filmowych oraz produkowanych tam aparatów.

Specyfikacja techniczna :

Ogniskowa

stała 105mm

Konstrukcja obiektywu

17 elementów w 12 grupach

Kąt widzenia

23,3°

Przysłona

9 zaokrąglonych listków przysłony

Minimalna wartość przysłony

F 1.4

Maksymalna wartość przysłony

F 16

Min. odległość ostrzenia

100cm

Średnica filtra

105mm

Wymiary

115,9mm x 131,5mm

Waga

1645 g

Waga
1,645 kg
Kod towaru
OSSE105/1.4_A_DG_HSM
APO
NIE
ASP
TAK
CONV
NIE
Dedykowane Do
Bezlusterkowiec
EX
NIE
Gwarancja
3+2
HSM
TAK
IF
TAK
Mocowanie
Sony E
Obiektywy - Rodzaj
Tele
Ogniskowa
Stała
OS
NIE
RF
TAK
Seria
DG
Seria Obiektywu
Art
Stabilizacja Obrazu
Nie
Średnica
105mm
Średnica filtra
105mm
Waga
1,745g
  • jeykey

    Ogólnie wszystko potwierdza się co można znaleźć w sieci nt tego obiektywu. Optycznie absolutna rewelacja, mistrzo bokech i naprawde ostry już od 1.4. Bardzo solidna konstrukcja co oczywiście wiąże się z dużą wagą i sporym rozmiarem. No ale jeśli ktośkupuje taki obiektyw musi bytego świadomy. Chyba najlepszy obiektyw jaki trzymałem w dłoniach. Wybaczy sporo :)

Dodaj opinię:

Technologie obiektywów

 Układ soczewek APO Układ soczewek APO

Dla uzyskania najwyższej jakości zdjęć w obiektywach APO soczewki o bardzp niskim współczynniku załamania światła minimalizują abberację chromatyczną. Zastosowanie szkła o niskiej dyspersji - SLD (Special Low Dispersion) lub bardzo niskiej dyspersji - ELD (Extraordinery Low Dispersion) w obiektywach typu APO powoduje zmniejszenie liczby błędów oraz zapwnia pierwszorzędną ostrość i kontrast nawet przy pełnym otworze przysłony.

 Soczewki asferyczne Soczewki asferyczne ASP

Soczewki asferyczne dają pełną swobodę projektantom obiektywów, umożliwiając utrzymanie zwartej obudowy i zmniejszenie liczby soczewek przy zachowaniu doskonałej jakości. Zadaniem soczewek asferycznych jest korygowanie załamań fal świetlnych, aby trafiły one na element rejestrujący pod kątem prostym. Dzięki temu zjawisko dystorsji ograniczone jest do minimum, a fotografie zarejestrowane przy użyciu obiektywu z soczewakami asferycznymi są bardzo dobrej jakości. Zdjęcia rejestrowane za ich pomocą nie ustepują wykonywanym obiektywami ze stałą ogniskową.

Stabilizator optyczny Stabilizator optyczny OS

Wbudowany mechanizm kompensuje drgania aparatu i umożliwia zrobienie ostrego zdjęcia, łagodząc ruchy aparatu podczas fotografowania z ręki. Nowa generacja OS charakteryzuje się dużą szybkością oraz skutecznością działania i nie ustępuje systemom stosowanym w profesjonalnej ofercie konkurencji.
Silnik HSM Silnik HSM

Obiektywy wyposażone w zasilany falami ultradźwiękowymi silnik HSM (Hyper Sonic Motor), w trybie automatycznego ustawiania ostrości pracują bardzo szybko, a przy tym niemal bezgłośnie.
Tylne ogniskowanie Tylne ogniskowanie RF

Obiektywy wyposażone w system, który porusza tylną grupą soczewek, w celu szybkiego i cichego ustawiania ostrości. System wykorzystywany jest w obiektywach o szerokim zakresie ogniskowych, posiadających dużą soczewkę przednią.
Wewnętrzne ogniskowanie Wewnętrzne ogniskowanie IF

W celu zwiększenia stabilności podczas ustawiania ostrości, obiektyw przesuwa wewnętrzną grupę soczewek, dzięki czemu długość obiektywu pozostaje niezmieniona. Wewnętrzne ogniskowaniee zdecydowanie zwiększa możliwości obiektywu w zakresie fotografoania z małych odległości.
Telekonwertery APO EX DG Telekonwertery APO EX DG CONV

Telekonwerterów można używać w połączeniu z teleobiektywami, zwiększając o 1.4x lub 2x zakres ich ogniskowych. Montuje się je pomiędzy obiektywem i aparatem.
Obiektywy EX Obiektywy EX

Seria profesjonalna. Wykończenie tych obiektywów podkreśla ich wysoką jakość i udoskonala wygląd. Oznaczenie EX symbolizuje wytrzymałą konstrukcję i doskonałą optykę produktu. Najwyższa odporność na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne.

Gwarancje

Weź na raty

Image

Weź w leasing

Image