OSL105/2.8_A_DG_DN_MACRO

SIGMA Obiektyw A 105/2.8 DG DN MACRO L-mount

OSL105_2.8_A_DG_DN_MACROz01
OSL105_2.8_A_DG_DN_MACROz02
OSL105_2.8_A_DG_DN_MACROz03
OSL105_2.8_A_DG_DN_MACROz04
OSL105_2.8_A_DG_DN_MACROz05
OSL105_2.8_A_DG_DN_MACROz01
OSL105_2.8_A_DG_DN_MACROz02
OSL105_2.8_A_DG_DN_MACROz03
OSL105_2.8_A_DG_DN_MACROz04
OSL105_2.8_A_DG_DN_MACROz05
3390 PLN
Produkt dostępny w naszym magazynie Wysyłamy w 24 godziny
Koszty dostawy 0,00 PLN
Złóż zamówienie w ciągu , a przesyłkę wyślemy !

Sigma 105mm F/2.8 DG DN MACRO |Osiągi przekraczające oczekiwania. Klasyka obiektywów macro w wydaniu linii SIGMA Art.

Tak zwane średnie teleobiektywy (mid-tele) macro, dzięki swojej wszechstronnej odległości roboczej charakteryzują się niezwykłą uniwersalnością, która to sprawiła, iż stały się one ulubionym wyposażeniem wśród profesjonalnych fotografów. Nasz pierwszy obiektyw macro, zaprojektowany do aparatów bezlusterkowych, SIGMA 105mm F2.8 DG DN MACRO | Art zapewnia najwyższe osiągi zarówno pod kątem jakości obrazu jak i doskonałej jakości wykonania. Daje fotografom okazję do odkrycia nowego sposobu patrzenia lub czerpania radości ze zwykłych codziennych rzeczy, z perspektywy unikalnej dla obiektywów macro. Wyłamuje się on jednak z klasycznych ram wyznaczonych obiektywom macro, dzięki czemu jego wykorzystanie znajdzie zastosowanie także w wielu innych dziedzinach fotografii jak np. portret.

sigma 105mm 2.8

Fot: Ines Mondon

Sigma 105mm 2.8

Wszystko to, czego wymaga się od średniego teleobiektywu macro zostało osiągnięte na jeszcze wyższym poziomie.

 

Najnowsza konstrukcja optyczna 105mm F2.8 DG DN MACRO | Art zapewnia wyjątkową ostrość na wszystkich odległościach fotografowania, od ekstremalnych zbliżeń, co jest kluczowe przy fotografowaniu macro, aż do nieskończoności. Ponadto jego korekcja aberracji kładzie szczególny nacisk na podłużną aberrację chromatyczną, której nie da się opanować za pomocą wbudowanej w aparat korekcji aberracji. Bokeh był również jednym z głównych punktów skupienia podczas projektowania 105mm F2.8 DG DN MACRO | Art.  Duża ilość światła peryferyjnego pomogła stworzyć piękne okręgi bokeh, a naturalne rozmycie w tle i na pierwszym planie zapewnia większą elastyczność ekspresji fotograficznej. Co więcej, po wyposażeniu w najnowsze modele telekonwerterów SIGMA TC-1411 (1,4x) lub TC-2011 (2,0x), przeznaczone wyłącznie do użytku z obiektywami z mocowaniem typu L, obiektyw umożliwia fotografom wykonywanie zdjęć przy jeszcze większych powiększeniach macro z jednoczesnym zachowaniem odległości roboczej.

sigma 105mm 2.8

Fot: Juzo Iwaki

Sigma 105mm 2.8

Fot: Marc Haers

Osiągi optyczne godne linii Art oraz precyzja AF

 

Obiektywy z linii SIGMA Art na pierwszym miejscu stawiają osiągi optyczne. Dotyczy to także obiektywu 105mm F2.8 DG DN MACRO | Art , który zapewnia znakomitą rozdzielczość od środka kadru, aż do jego krawędzi. Świetnie radzi sobie też z korygowaniem komy, która często występuje na krawędziach obrazu. Z drugiej strony jego zdolność do minimalizowania duszków i flar, potwierdzona rygorystycznymi testami od wczesnych etapów jego rozwoju, zapewnia dobre działanie w warunkach pracy pod światło. Oprócz optymalizacji pod kątem najnowszych funkcjonalności AF, takich jak autofocus z detekcją twarzy/oczu, w celu uzyskania precyzyjnej i cichej pracy AF, obiektyw posiada ultradźwiękowy silnik Hyper-Sonic (HSM) . Wszystko to powstaje  dzięki zaawansowanej technologii produkcji w fabryce Aizu , jedynym zakładzie produkcyjnym SIGMA, co stawia obiektyw 105mm F2.8 DG DN MACRO | Art na najwyższym poziomie wydajności, godnym linii SIGMA Art.

sigma 105mm 2.8

Fot: Gardères & Dohmen

Sigma 105mm 2.8

Na swoim korpusie SIGMA 105mm F2.8 DG DN MACRO | Art ma  (1) Przełącznik Trybu AF (Focus Mode Switch), oraz przełącznik ogranicznika ostrości (2) (Focus Limiter), które są przydatne podczas fotografowania w trybie makro, oraz przycisk AFL*(3), do którego użytkownicy mogą przypisywać wybrane funkcje. Pierścień przysłony (4), który ma pomóc użytkownikom w intuicyjnej pracy, ma ustawienie umożliwiające włączanie i wyłączanie dźwięku kliknięcia (5) (Aperture Ring Click Switch), które jest wymagane przez niektórych użytkowników podczas fotografowania w trybie makro. Jest również wyposażony w przełącznik do systemu blokady tego pierścienia (6) (Aperture Ring Lock Switch). Obiektyw ma konstrukcję odporną na kurz i zachlapania, która jest przystosowana do trudnych warunków fotografowania.

* Ograniczone do zgodnych aparatów. Funkcje zależą od modelu aparatu.

sigma 105mm 2.8

Fot: Jasper van Bladel

Sigma 105mm F2.8

Na konstrukcję optyczną tego obiektywu składa się  13 soczewek  ustawionych w 10 grupach. Zostało tu zastosowane 5 elementów specjalnych: dwie soczewki z niskodyspersyjnego szkła SLD oraz dwie soczekwki FLD wykonane ze szkła o właściwościach fluorytu, jak i dwie soczewki asferyczne.
FLD  - szkło o ultra niskiej dyspersji, które oferuje wydajność na najwyższym poziomie, a jego właściwości są podobne do fluorytu.
SLD  - szkło o niskiej dyspersji mające mające na celu minimalizację aberracji chromatycznej

70 macro soczewki
flary

Redukcja flar i blików

 

Już na wczesnych etapach procesu projektowania obiektywów, mierzone są flary i bliki w celu zbadania odporności mechanizmu optycznego na silne źródła światła. Specjalna wielowarstwowa powłoka redukuje flary i bliki, by umożliwić fotografom wykonywanie ostrych zdjęć nawet w trudnym oświetleniu.

 

widmo

Powłoka hydrofobowa i oleofobowa

 

Skrajne soczewki pokryto w  nowe powłoki  hydrofobowe i olejoodporne firmy SIGMA które umożliwiają łatwe wycieranie wody i zapobiegają przywieraniu olejów i tłuszczu do powierzchni, dzięki czemu utrzymanie soczewek w czystości staje się łatwiejsze.

bokeh

Przy zdjęciach z punktowymi źródłami światła lub z odbiciami na powierzchni wody w tle, okrągła, 9-cio listkowa przysłona pozwala osiągnąć efekt ‘bokeh’, nawet przy wysokich ustawieniach.

hsm

Obiektyw został wyposażony w jeszcze szybszy udoskonalony silnik ultradźwiękowy HSM. Nowy zoptymalizowany algorytm przyspieszył pracę AF o 30 %. Napęd nie ma klasycznych połączeń mechanicznych co pozwala na ręczne doostrzanie bez konieczności przełączania w tryb MF. System wewnętrznego ostrzenia powoduje, iż przednia soczewka pozostaje nieruchoma, dzięki czemu możliwe jest zastosowanie kołowego filtra polaryzacyjnego.

Aizu

Cały proces produkcji, od form odlewniczych do najdrobniejszych części, odbywa się w Japonii, fabryka znajduje się u podnóża góry Aizu. Sigma to jeden z ostatnich producentów, których wszystkie produkty są wytwarzane wyłącznie w Japonii. Produkcja w jednym miejscu, zapewnia wysoką kontrolę jakości obiektywów fotograficznych, filmowych oraz produkowanych tam aparatów.

Specyfikacja techniczna :

Ogniskowa

stała 105mm

Konstrukcja obiektywu

17 elementów w 12 grupach

Kąt widzenia

23,3°

Przysłona

9 zaokrąglonych listków przysłony

Minimalna wartość przysłony

F 2.8

Maksymalna wartość przysłony

F 22

Maksymalny współczynnik powiększenia

1:1

Min. odległość ostrzenia

29,5cm

Średnica filtra

62mm

Wymiary

74mm x 133,6 mm

Waga

710 g

Waga
0,71 kg
Kod towaru
OSL105/2.8_A_DG_DN_MACRO
Dedykowane Do
Bezlusterkowiec
Mocowanie
L-mount
Obiektywy - Rodzaj
Makro
Ogniskowa
Stała
Stabilizacja Obrazu
Nie
Średnica
62mm
Waga
0,71kg

Dodaj opinię:

Technologie obiektywów

 Układ soczewek APO Układ soczewek APO

Dla uzyskania najwyższej jakości zdjęć w obiektywach APO soczewki o bardzp niskim współczynniku załamania światła minimalizują abberację chromatyczną. Zastosowanie szkła o niskiej dyspersji - SLD (Special Low Dispersion) lub bardzo niskiej dyspersji - ELD (Extraordinery Low Dispersion) w obiektywach typu APO powoduje zmniejszenie liczby błędów oraz zapwnia pierwszorzędną ostrość i kontrast nawet przy pełnym otworze przysłony.

 Soczewki asferyczne Soczewki asferyczne ASP

Soczewki asferyczne dają pełną swobodę projektantom obiektywów, umożliwiając utrzymanie zwartej obudowy i zmniejszenie liczby soczewek przy zachowaniu doskonałej jakości. Zadaniem soczewek asferycznych jest korygowanie załamań fal świetlnych, aby trafiły one na element rejestrujący pod kątem prostym. Dzięki temu zjawisko dystorsji ograniczone jest do minimum, a fotografie zarejestrowane przy użyciu obiektywu z soczewakami asferycznymi są bardzo dobrej jakości. Zdjęcia rejestrowane za ich pomocą nie ustepują wykonywanym obiektywami ze stałą ogniskową.

Stabilizator optyczny Stabilizator optyczny OS

Wbudowany mechanizm kompensuje drgania aparatu i umożliwia zrobienie ostrego zdjęcia, łagodząc ruchy aparatu podczas fotografowania z ręki. Nowa generacja OS charakteryzuje się dużą szybkością oraz skutecznością działania i nie ustępuje systemom stosowanym w profesjonalnej ofercie konkurencji.
Silnik HSM Silnik HSM

Obiektywy wyposażone w zasilany falami ultradźwiękowymi silnik HSM (Hyper Sonic Motor), w trybie automatycznego ustawiania ostrości pracują bardzo szybko, a przy tym niemal bezgłośnie.
Tylne ogniskowanie Tylne ogniskowanie RF

Obiektywy wyposażone w system, który porusza tylną grupą soczewek, w celu szybkiego i cichego ustawiania ostrości. System wykorzystywany jest w obiektywach o szerokim zakresie ogniskowych, posiadających dużą soczewkę przednią.
Wewnętrzne ogniskowanie Wewnętrzne ogniskowanie IF

W celu zwiększenia stabilności podczas ustawiania ostrości, obiektyw przesuwa wewnętrzną grupę soczewek, dzięki czemu długość obiektywu pozostaje niezmieniona. Wewnętrzne ogniskowaniee zdecydowanie zwiększa możliwości obiektywu w zakresie fotografoania z małych odległości.
Telekonwertery APO EX DG Telekonwertery APO EX DG CONV

Telekonwerterów można używać w połączeniu z teleobiektywami, zwiększając o 1.4x lub 2x zakres ich ogniskowych. Montuje się je pomiędzy obiektywem i aparatem.
Obiektywy EX Obiektywy EX

Seria profesjonalna. Wykończenie tych obiektywów podkreśla ich wysoką jakość i udoskonala wygląd. Oznaczenie EX symbolizuje wytrzymałą konstrukcję i doskonałą optykę produktu. Najwyższa odporność na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne.

Gwarancje

Weź na raty

Image

Weź w leasing

Image