SIGMA 28-105 F2.8 DG DN | Art - niezwykle uniwersalny zoom ze stałą wartością przysłony F2.8, dedykowany do pełnoklatkowych
aparatów bezlusterkowych.
SIGMA 28-105 F2.8 DG DN | Art - niezwykle uniwersalny zoom ze stałą wartością przysłony F2.8, dedykowany do pełnoklatkowych
aparatów bezlusterkowych.
SIGMA 28–105 mm F2.8 DG DN | Art to nowy flagowy obiektyw reporterski, który poprzez zastosowanie najbardziej zaawansowanych technologii dostępnych w firmie SIGMA.
Fot. Herve Rannu
Stała przysłona F2.8 w całym zakresie 28-105mm
SIGMA 28-105mm F2.8 DG DN | Art to nie jest kolejny standardowy obiektyw zmiennoogniskowy. Jako jedyny w systemie SONY E oraz L-mount, łączy bowiem zalety klasycznych, jasnych, reporterskich zoomów 24-70mm F2.8 bądź 28-70mm F2.8, z uniwersalnymi obiektywami typu 24-105mm F4. Dzięki temu znajdzie zastosowanie w niemal każdym rodzaju fotografii, od krajobrazów wykonywanych o zmroku, przez reportaż uliczny,
fotografię w stylu makro, na portretach o pięknym rozmyciu bokeh, kończąc. Ten pełnoklatkowy zoom łączy w sobie wyjątkową jakość optyczną, relatywnie niewielkie rozmiary i wagę, doskonałą jakość wykonania oraz szereg rozwiązań i funkcjonalności klasy profesjonalnej, dzięki czemu jest jednym z najbardziej wszechstronnych obiektywów na rynku systemów bezlusterkowych.
Fot. Dariusz Breś
Doskonała jakość obrazu w całym zakresie ogniskowych i odległości ostrzenia
Niezwykle zaawansowana konstrukcja optyczna, na którą składają się m.in. soczewki FLD (o charakterystyce zbliżonej do fluorytu), SLD (o ultra
niskiej dyspersji) oraz asferyczne, zaowocowała, iż obiektyw generuje niezwykle wysoką jakość obrazu w centrum jak i na jego brzegu, nie tylko w
całym swoim uniwersalnym zakresie ogniskowych, ale także w całym zakresie odległości ostrzenia (przy zdjęciach w stylu makro oraz na ostrzeniu bliskim nieskończoności). W uzupełnieniu do uniwersalnego zakresu ogniskowych, SIGMA 28-105mm F2.8 DG DN | Art, na każdej swojej ogniskowej pozwala fotografować z odległości 40cm (licząc od matrycy aparatu), co przy 105mm daje skalę maksymalnego powiększenia 1:3.1. Obiektyw został zaprojektowany także z myślą o filmowcach, w efekcie czego efekt oddychania obiektywu dla każdej ogniskowej został
zmniejszony do bardzo niewielkiego poziomu. Zapewnia to naturalnie wyglądające przesunięcia ostrości podczas nagrywania materiałów wideo i łatwiejsze wyrównanie obrazu podczas tzw. „Focus stackingu”.
Fot. Clickography
Fot. Tomasz Tołłoczko
Wysoka poręczność dzięki wadze poniżej 1kg
Standardowe zoomy powinny być małe i wystarczająco lekkie do całodniowego fotografowania z ręki, dlatego SIGMA 28-105mm F2.8 DG DN |Art została zaprojektowana z myślą o poręczności i łatwości w użyciu. Aż 5 elementów asferycznych, z których największy ma średnicę aż 66.4 mm, pozwoliło skrócić maksymalną długość obiektywu bez żadnego kompromisu w jakości obrazu, a optymalny projekt obudowy, wykorzystujący
w jego konstrukcji m.in. stopy magnezu, utrzymał wagę całego obiektywu poniżej 1kg.
Fot. Dariusz Breś
Szybki AF, profesjonalne funkcje i doskonała jakość wykonania
Za błyskawiczną i niezwykle precyzyjną pracę autofocusa w obiektywie SIGMA 28-105mm F2.8 DG DN |Art odpowiada autorski układ liniowy HLA składający się z grupy silnych magnesów. Aby umożliwić szybką zmianę ekspozycji w bardziej tradycyjny sposób, obiektyw został wyposażony
w dedykowany pierścień, umożliwiający zmianę przysłony za pomocą obiektywu. Przełącznik de-click jest przydatnym narzędziem dla filmowców,
a przełącznik blokady zapewnia, iż pierścień przysłony nie zostanie przypadkowo wytrącony ze swojego ustawienia. Dwa konfigurowalne
przyciski AFL, umieszczone z boku i na górze korpusu, których można łatwo użyć w pozycjach fotografowania poziomego lub pionowego, wpływa na poprawę jego ergonomii. Obiektyw jest wyposażony w przełącznik blokady zoomu, który utrzymuje pierścień zoomu na miejscu na szerokim
końcu, zapobiegając jego przypadkowemu wysunięciu się pod wpływem własnego ciężaru. Blokadę można zwolnić za pomocą przełącznika lub
obracając pierścień zoomu, aby uzyskać szybszy i bardziej elastyczny przepływ pracy. Obiektyw ma uszczelnianą obudowę*, która chroni go
przed dostaniem się do środka zanieczyszczeń, podczas pracy w trudnych warunkach atmosferycznych. Przedni element ma również
powłokę hydrofobową i olejoodporną, która pomaga utrzymać go w czystości w niesprzyjających warunkach fotografowania.
* Obudowa jest zaprojektowana tak, aby była odporna na kurz i zachlapanie, ale nie jest wodoodporna. Uważaj, aby nie dopuścić do kontaktu obiektywu z dużą ilością wody. Woda wewnątrz
obiektywu może spowodować poważne uszkodzenia, a nawet sprawić, że obiektyw będzie nie do naprawienia.
Fot. Dariusz Breś
Zmniejszone rozmiary i poprawiona ergonomia
Korpus obiektywu SIGMA 24-70 mm F2.8 DG DN II | Art jest o ok. 7% mniejszy (średnica 87,8mm, długość 120,2mm) i 10% lżejszy (745g) od modelu 24-70mm F2.8 DG DN | Art. Dzięki zastosowaniu zupełnie nowych rozwiązań w konstrukcji mechanicznej, pomimo wykorzystania takiej samej ilości elementów optycznych, obiektyw jest zarówno krótszy jak i węższy od swojego poprzednika. Pomimo zmniejszenia rozmiaru obiektyw zachowuje słynną, doskonałą jakość wykonania firmy SIGMA, z bezkompromisowo precyzyjną i solidną konstrukcją, jakiej oczekuje się od profesjonalnego narzędzia fotograficznego.
Fot. Clickography
Jednocześnie poprawiona została użyteczność obiektywu, poprzez dodanie pierścienia przysłony z funkcją „de-click” czy też dodanie drugiego programowalnego przycisku AFL. Oprócz udoskonalonej konstrukcji odpornej na kurz i zachlapania, przednia soczewka obiektywu posiada powłokę odporną na wodę i tłuszcz, dzięki czemu użytkownicy mogą bez obaw fotografować nawet w trudnych warunkach środowiskowych.
Obiektyw wyposażony jest w przełącznik blokady zoomu,
który blokuje obiektyw na szerokim końcu i zapobiega niezamierzonemu wysunięciu się tubusu pod własnym ciężarem. Blokadę można zwolnić nie tylko za pomocą przełącznika, ale także za pomocą zoomu, co dodatkowo zwiększa szybkość i komfort fotografowania
Precyzja wykonania
Konstrukcja optyczna obiektywu obejmuje 6 elementów ze szkła FLD, 2 elementy ze szkła SLD i 5 elementów asferycznych, które dokładnie tłumią różne aberracje w całym zakresie ogniskowych. W szczególności dobrze kontrolowano rozbłysk komy, aby uzyskać stałą wysoką rozdzielczość także na brzegach kadru. Skuteczna korekcja poprzecznej aberracji chromatycznej zapewnia pięknie odwzorowane obrazy o wysokiej rozdzielczości, pozbawione kolorowych obwódek.
Jedyna baza produkcyjna SIGMA w miejscowości Aizu, poprzez swoją ultra precyzyjną technologię formowania asferycznego, umożliwiła produkcję niezwykle cienkich, silnie spolaryzowanych soczewek asferycznych, co zapewniło nie tylko większą swobodę podczas projektowania najwyższej jakości układu optycznego, ale pozwoliło także na zmniejszenie rozmiarów całej konstrukcji.
Fot. Clickography
Bogactwo funkcji wspomagających profesjonalnych fotografów
Ręczny pierścień przysłony umożliwia wygodne sterowanie ekspozycją. Pierścień obraca się płynnie, lub z charakterystycznym „clic”, a w razie potrzeby możemy go zablokować w pozycji Auto. Dodatkowo mamy do dyspozycji trzy przyciski AFL, którym można przypisać szereg funkcji za pośrednictwem menu wybranych aparatów.
Układ soczewek
Dzięki zastosowaniu specjalistycznych soczewek ze szkła o niskiej dyspersji, firmie SIGMA udało się zmniejszyć konstrukcję obiektywu bez użycia dyfrakcyjnych elementów optycznych. Jednocześnie obiektyw osiągnął wysoką rozdzielczość.
Made in Japan - najwyższa jakość wykonania
Wszystkie procesy produkcyjne w firmie Sigma – od form odlewniczych do poszczególnych części – powstają w całości w Japonii pod kontrolą zintegrowanego systemu produkcyjnego. Jesteśmy obecnie jednym z niewielu producentów, których produkty są wytwarzane wyłącznie w Japoni
Specyfikacja:
Konstrukcja
18 elementów w 13 grupach (2 elementy FLD, 1 element SLD, 5 elementów asferycznych)
Kat widzenia
75.4 – 23.3°
Przysłona
12 (przesłona zaokrąglona)
Minimalna przysłona
F22
Minimalna odległość ogniskowania
40 cm
Maksymalny współczynnik powiększenia
1:3.1 (105mm)
Średnica filtra
82 mm
Wymiary (średnica x długość)
87,8 mm × 157,9mm
Waga
995 g
Akcesoria w zestawie
Futerał, osłona przeciwsłoneczna (LH878-07), dekiel przedni 82mm (LCF-82mm III),
dekiel tylny (LCR II)
Układ soczewek APO |
Dla uzyskania najwyższej jakości zdjęć w obiektywach APO soczewki o bardzp niskim współczynniku załamania światła minimalizują abberację chromatyczną. Zastosowanie szkła o niskiej dyspersji - SLD (Special Low Dispersion) lub bardzo niskiej dyspersji - ELD (Extraordinery Low Dispersion) w obiektywach typu APO powoduje zmniejszenie liczby błędów oraz zapwnia pierwszorzędną ostrość i kontrast nawet przy pełnym otworze przysłony. |
Soczewki asferyczne |
Soczewki asferyczne dają pełną swobodę projektantom obiektywów, umożliwiając utrzymanie zwartej obudowy i zmniejszenie liczby soczewek przy zachowaniu doskonałej jakości. Zadaniem soczewek asferycznych jest korygowanie załamań fal świetlnych, aby trafiły one na element rejestrujący pod kątem prostym. Dzięki temu zjawisko dystorsji ograniczone jest do minimum, a fotografie zarejestrowane przy użyciu obiektywu z soczewakami asferycznymi są bardzo dobrej jakości. Zdjęcia rejestrowane za ich pomocą nie ustepują wykonywanym obiektywami ze stałą ogniskową. |
Stabilizator optyczny |
Wbudowany mechanizm kompensuje drgania aparatu i umożliwia zrobienie ostrego zdjęcia, łagodząc ruchy aparatu podczas fotografowania z ręki. Nowa generacja OS charakteryzuje się dużą szybkością oraz skutecznością działania i nie ustępuje systemom stosowanym w profesjonalnej ofercie konkurencji. |
Silnik HSM |
Obiektywy wyposażone w zasilany falami ultradźwiękowymi silnik HSM (Hyper Sonic Motor), w trybie automatycznego ustawiania ostrości pracują bardzo szybko, a przy tym niemal bezgłośnie. |
Tylne ogniskowanie |
Obiektywy wyposażone w system, który porusza tylną grupą soczewek, w celu szybkiego i cichego ustawiania ostrości. System wykorzystywany jest w obiektywach o szerokim zakresie ogniskowych, posiadających dużą soczewkę przednią. |
Wewnętrzne ogniskowanie |
W celu zwiększenia stabilności podczas ustawiania ostrości, obiektyw przesuwa wewnętrzną grupę soczewek, dzięki czemu długość obiektywu pozostaje niezmieniona. Wewnętrzne ogniskowaniee zdecydowanie zwiększa możliwości obiektywu w zakresie fotografoania z małych odległości. |
Telekonwertery APO EX DG |
Telekonwerterów można używać w połączeniu z teleobiektywami, zwiększając o 1.4x lub 2x zakres ich ogniskowych. Montuje się je pomiędzy obiektywem i aparatem. |
Obiektywy EX |
Seria profesjonalna. Wykończenie tych obiektywów podkreśla ich wysoką jakość i udoskonala wygląd. Oznaczenie EX symbolizuje wytrzymałą konstrukcję i doskonałą optykę produktu. Najwyższa odporność na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne. |
|